Wybieraj z pośród ponad 34000 rowerowych produktów najlepszych producentów na świecie. W przypadku pilnych zamówień prosimy o kontakt mailowy w celu ustalenia terminu realizacji.
Brak towaru

Rama FACTOR (Zestaw Premium) NEW O2 2023 V.A.M Disc k. Storm, r. 52

Symbol: FS-K52SO
Dostępność: Brak towaru
36999.00
Sztuka
Zamówienie telefoniczne: 535 60 20 27 Zostaw telefon
Wysyłka w ciągu: 48 godzin
Cena przesyłki:
0
  • Kurier (Pobranie) 0
  • Odbiór osobisty 0
  • Paczkomaty InPost 0
  • Kurier 0
Więcej o produkcie
Waga
0.15 kg

NEW O2 VAM


SZYBKI I LEKKI JEDNOCZEŚNIE

Żaden inny tak lekki rower nie aż jest tak szybki, i żaden inny tak szybki rower nie jest aż tak lekki. Zmiana przepisów UCI pozwoliła firmie Factor na kolejny krok ku doskonałości. Jest odpowiedzią na zapotrzebowanie profesjonalnych kolarzy na rower, który pozwoli im wygrywać Grand Toury i największe klasyki. Największe imprezy wygrywa się w górach i na podjazdach, ale z uwzględnieniem, że trzeba być szybkim na przelotowych, płaskich odcinkach.

NEW O2 VAM W PIGUŁCE

  • waga od 6,2 kg (rozmiar 54, Dura-Ace Di2); kompletny rower gotowy do startu (z pedałami, transponderem, numerem, etc) - 6,8 kg
  • Waga ramy dla rozmiaru 54 - 730 g
  • średnio 12 W szybszy niż poprzedni O2 VAM (dla kierunku wiatru +15/-15 stopni dla prędkości 48 km/h)
  • średnio 35% sztywniejszy od poprzedniego O2 VAM w obrębie wszystkich rozmiarów
  • zewnętrzna sztyca
  • w kwestii aerodynamiki ścięte, D-kształtne profile rur
  • zoptymalizowany pod opony 28 mm
  • maksymalny rozmiar opony - 32 mm
  • w odpowiedzi na dane z centrum fitingowego Factora stack wyższy o 10 mm w porównaniu z poprzednim modelem
  • 7 rozmiarów, 3 wersje kolorystyczne
  • program personalizacji malowania "Prisma Studio" - dostępny od momentu premiery
  • nowy, dedykowany zestaw kół Black Inc 28//33 z karbonowymi szprychami (1146 g) 

DOCELOWY ODBIORCA

NEW O2 VAM jest przede wszystkim dla profesjonalistów startujących w Grand Tourach i największych klasykach. Daryl Impey, zawodnik Israel-Premier Tech podsumowuje go tak: "Ten nowy rower jest pod tym względem naprawdę ekscytujący."
Niemniej jednak nowy O2 VAM jest dla każdego kto poszukuje szybszej jazdy po asfaltach w terenie pagórkowatym i górzystym, kogoś kto chce znacznie poprawić czasy na długich podjazdach, kto wymaga pewnego i przewidywalnego zachowania się roweru podczas szybkich zjazdów, kto oczekuje wyższych prędkości przelotowych po płaskich odcinkach i wysokiego komfortu na drogach o słabszej jakości. 
Nowy O2 VAM jest dla uczestników długich ustawek, ale również dla zawodników startujących w zawodach, jak i dla tych, dla których jeden weekend w wysokich górach to najjaśniejszy punkt w kalendarzu w sezonie. Jeśli maksymalne prędkości lub minimalne czasy podjazdów nie stanowią dla kogoś o jakości jazdy na rowerze to na pewno zachowana energia pozwoli przejechać więcej gwarantując satysfakcję z przejażdżki.

WKŁAD ISRAEL-PREMIER TECH I CHRISA FROOMA

Ogromny wpływ na pomysł i finalny kształt tego roweru miała ekipa Israel-Premier Tech, a przede wszystkim Chris Froome. Koncepcja tego roweru pojawiła się po rozmowach z zawodnikami Israel-Premier Tech. Potrzebowali roweru, który będzie szybki na podjazdach, który będzie przewidywalny w zjazdach, który dorówna konstrukcjom aero na płaskich odcinkach.

WAGA, AERODYNAMIKA, SZTYWNOŚĆ, KOMFORT

Proces powstawania NEW O2 VAM rozpoczął się od postawienia ambitnych celów pod kątem wagi, sztywności i aerodynamiki. W następnym kroku zostały wyznaczone kształty rur roweru w oparciu o nowe przepisy UCI i z wykorzystaniem Finite Element Analysis (FEA) i Computational Fluid Dynamics (CFD) - narzędzi do komputerowego analizowania odpowiednio wytrzymałości i aerodynamiki kształtów. Dzięki FEA i CFD została przeprowadzona analiza obliczeniowa dla różnych profili rur z uwzględnieniem szerokiego zakresu prędkości i kierunku wiatru biorąc pod uwagę dokładne przekroje co w finalnym rezultacie pozwoliło również oszacować końcową wagę całej ramy. Ten skomplikowany proces optymalizacji pozwolił wybrać kształty rur z najlepszą korelacją aerodynamiki, sztywności i wagi.

Factor nie jest pierwszym producentem, który przygotował rower aero pod kątem górskich szosowych wspinaczek. Ale jest pierwszym, który zrobił rower jednocześnie tak szybki i tak lekki.

Czerpiąc i poszerzając wiedzę z modelu OSTRO GRAVEL - najszybszego gravelowego roweru na świecie - zespół projektowy Factora przygotował zupełnie nowe przekroje rury dolnej, podsiodłowej i sterowej. Te kształty aero są wynikiem agresywnego odcięcia tylnej części klasycznego kształtu aerodynamicznego (przypominającego kroplę wody), co przekłada się na na bardzo sztywny profil z doskonałym stosunkiem wytrzymałości do wagi. Straty aerodynamiczne w wyniku "obcięcia" tylnej części klasycznego profilu są zminimalizowane poprzez takie dobranie zaokrągleń linii cięcia, by separacja i ponowne przylgnięcie strumienia powietrza opływającego rury ramy podczas jazdy było jak najmniej burzliwe. Bardzo małe promienie krzywizn w miejscu "cięcia" profili ramy są bardzo trudne do uzyskania w fazie produkcyjnej, ale świetnie ukazuje to przewagę jaką uzyskał Factor w dążeniu do doskonałości dzięki wybudowaniu własnej fabryki. Czyni go to niezależnym od innych firm i pozwala na błyskawiczne wprowadzanie zmian już na etapie produkcyjnym.

Skoncentrowanie uwagi na kształcie czołowych płaszczyzn dla niskich wartości odchyleń kąta natarcia powietrza sprawiło, że w zakresie od -5 do +5 stopni nowy O2 VAM jest tylko 5W za OSTRO VAM, który jest najszybszym rowerem aero na rynku. Podążając za wynikami badań, wszystko wskazuje na to, że NEW O2 VAM jest nie tylko najszybszym rowerem w swojej kategorii, ale jest również szybszy od wielu innych konstrukcji aero dostępnych w ofercie rynkowej.

Komfort jazdy został podniesiony dzięki zastosowaniu zewnętrznej sztycy i zaprojektowaniu bardzo wypłaszczonej górnej rury, której przekroje w najwęższym miejscu spadają do 10 mm, co w kontrolowany sposób pozwala na uginanie się rury podsiodłowej, a co za tym idzie: ruch siodła na wyboistych odcinkach drogi.
W odpowiedzi na analizę danych z własnego centrum fittingu użytkowników również sylwetka na tym rowerze ulegnie zmianie poprzez podniesienie parametru stack o 10 mm w całym zakresie rozmiarów.

ŁOŻYSKA CERAMICSPEED SLT

Ścisła współpraca z duńską firmą CeramicSpeed przy opracowywaniu produktów zaowocowała zastosowaniem najlepszych rozwiązań technicznych w rowerach Factor. Począwszy od czerwca 2019 r. zespół badawczo-rozwojowy Factor testował łożyska sterowe SLT (Solid Lubrication Technology) firmy CeramicSpeed. Łożyska SLT udowodniły, że mają niezawodną gwarancję trwałości. Nie wymagają konserwacji, są szczególnie użyteczne w połączeniu ze zintegrowanym kokpitem. Od marca 2021 r. są wykorzystywane w budowie sterów w rowerach Factor. Łożyska SLT rozwiązują problem konserwacji sterów dla zintegrowanych kokpitów.

WKŁAD SUPORTU CERAMICSPEED

Zestaw Premium wyposażony został również w suport firmy CeramicSpeed. Gwintowany standard T47a gwarantuje trwałość osadzenia, a także szeroki wybór ze względu na średnicę ośki korby. I co niemniej ważne, regularny serwis w trakcie użytkowania jest bardzo łatwy.

TYLKO ELEKTRONICZNE GRUPY

Ze względu na wymagania rynku i korzyści aerodynamiczne NEW O2 VAM jest zaprojektowany tylko pod grupy elektroniczne.

GEOMETRIA

 


45 49 52 54 56 58 61
A Stack 502 514 535 552 574 597 611
B Reach 360 367 373 381 389 401 410
C Seat Tube Angle 75,5° 74,5° 74,0° 74,0° 73,5° 73,5° 73,5°
D Top Tube (efektywna) 493 510 527 539 557 579 591
E Head Tube Angle 71,1° 71,7° 72,5° 72,5° 73,3° 73,3° 73,3°
F Fork Offset 57 53 48 48 43 43 43
G Trail (@690OD) 57 57 57 57 57 57 57
H Seat Tube 405 425 465 495 525 545 565
I BB drop 72 72 72 70 70 70 70
J Front Center 574 573 573 587 587 608 621
K Rear Center 405 405 405 405 405 408 412
L Fork length 368 368 368 368 368 368 368
M Wheelbase 970 969 971 985 982 1006 1022

















MINIMALNA I MAKSYMALNA WYSOKOŚĆ SIODŁA W ZALEŻNOŚCI OD ROZMIARU SZTYCY
Długość masztu rury podsiodłowej - 155 mm.
Maksymalna wysokość siodła w tabeli jest mierzona od środka suportu do do środka śruby jarzma siodła. Minimalną wysokość siodła uzyskuje się poprzez skrócenie masztu rury podsiodłowej. Masz rury podsiodłowej można skrócić maksymalnie o 70 mm.


45 49 52 54 56 58 61
N Head Tube 109 117 134 154 172 196 211
O Seat Tube + Seat Mast 560 580 620 650 680 700 720

Standard 25 mm offset
(120 mm)
maks. - min.
630-560 650-580 690-620 720-650 750-680 770-700 790-720

Standard 0 mm offset
(110 mm)
maks. - min.
620-550 640-570 680-610 710-640 740-670 760-690 780-710

Short 25 mm offset
(70 mm)
maks. - min.
580-510 600-530 640-570 670-600 700-630 720-650 740-670

Short 0 mm offset
(60 mm)
maks. - min.
570-500 590-520 630-560 660-590 690-620 710-640 730-660

Long 25 mm offset
(160 mm)
maks. - min.
670-600 690-620 730-660 760-690 790-720 810-740 830-760

Long 0 mm offset
(150 mm)
maks. - min.
660-590 680-610 720-650 750-680 780-710 800-730 820-750


























SUGEROWANE KOŁA BLACK INC 28//33

Nowy zestaw kół 28//33 został zaprojektowany jako uzupełnienie framesetu NEW O2 VAM i stanowi równorzędny przełom w temacie kół łączących jednocześnie niską wagę i świetne właściwości aerodynamiczne co sam nowy O2 VAM. 

28//33 ze swoimi 1146 gramami to bardzo dobry wynik jako koło typu clincher tubeless pod dedykowaną oponę 28 mm. Zestaw cechuje się różnymi wysokościami stożka: przód 28mm, a tył 33 mm. Szerokość wewnętrzna obręczy to 23 mm, a zewnętrzna to 28 mm. 

W koło zostały zaplecione wyjątkowo lekkie i mocne szprychy karbonowe z naciągiem regulowanym nyplami. Równocześnie ze znaczącym obniżeniem wagi redukują opór aerodynamiczny o 10 g w porównaniu do modelu Black Inc THIRTY. Jednocześnie oferują wysoką sztywność, a co za tym idzie responsywność i błyskawiczne przyspieszenie podczas jazdy.

SPECYFIKACJA KOMPLETNEGO ROWERU

Rama: Włókno węglowe TeXtreme®, Toray®, Nippon Graphite®, T1000, M60J Pitch-Based Fiber
Widelec: Factor NEW O2 VAM Aero
Średnica główki ramy: 1-1/8" góra, 1-3/8" dół
Sztyca: Do wyboru zewnętrzna sztyca w długościach Short / Standard / Long - każda z offsetem 0 lub 25 mm
Kokpit: Black Inc. Dostępne różne długości mostka i szerokości kierownicy
Wkład suportu: CeramicSpeed T47A Aluminium / Łożyska CeramicSpeed z reduktorami Wheels MFG 24mm BBRight
Stery: Łożyska CeramicSpeed SLT 1-1/8" and 1-3/8"
Dedykowany prześwit na opony: 25-28 mm
Maksymalny prześwit na opony: 32 mm
Rozmiar koła: 700c
Typ hamulca: Tarczowy
Przednia oś: Oś przelotowa 12 x 100 mm
Tylna oś: Oś przelotowa 12 x 142 mm
Prowadzenie kabli: Wewnętrzne
Wykończenie/Kolor: Storm Grey, Red Velvet, Chrome/Raw Carbon, dostępne niestandardowe malowanie w programie Prisma Studio
Waga ramy: 730 g (rozmiar 54)
Gwarancja producenta: Dożywotnia gwarancja
Parametry:
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Zadaj pytanie
Podpis:
E-mail:
Zadaj pytanie: